11 augustus 2014

Showboat

De dag van Eric zijn overlijden was tevens het 11 jarig jubileum van de Showboat. Dat Eric graag juist rond deze datum de Showboat bezocht wist ik, hij bezocht de Showboat graag en rond deze tijd was er altijd een extra feestelijk tintje vanwege de verjaardag van Mrs Manita.

Eric had graag mij daar ook gezien, en dan het liefst ook rond deze datum omdat mijn verjaardag ook rond deze tijd is. In de maanden voor zijn overlijden hebben we gesproken over hoe graag hij nog eens naar de Showboat zou gaan. Het was de bedoeling geweest om in 2012 elkaar daar te treffen, ik samen met mijn partner en Eric met een bijzondere vrouw die hij al eens eerder had vergezeld op de Showboat. Het mocht niet zo zijn, Eric zijn gezelschapsdame was verhinderd en hij wilde absoluut niet alleen gaan. Daar was hij meer dan duidelijk in, al mijn pogingen hem te overtuigen tot spijt.

Ik heb lang getwijfeld of ik wel of niet een fragment zou delen uit het verslag dat Mrs Manita schreef ter ere van het 11 jarig bestaan van de bdsm feesten op de Showboat. Misschien speelden gemengde gevoelens daar ook wel in mee, ik had getwijfeld om die avond naar de Showboat te gaan. Mijn enige motivatie om te gaan was omdat ik wist dat Eric er die avond zo graag had willen zijn, gevoelsmatig kon ik de stap niet zetten en toen ik de volgende morgen hoorde dat Eric juist die avond was overleden had ik er vrede mee dat ik niet gegaan was.

Dit is wat Mrs Manita schreef en ik, met haar toestemming, hier delen mag:

Ook nog even een trieste mededeling.
Heel kenmerkend is vrijdagavond om 22:30, toen de party goed op stoom begon te komen, de BDSM schrijver Eric Masters overleden.
Eric was een graag geziene gast op mijn party’s en was daar een grote enthousiaste fan van.
Speciaal voor de jubileum party’s schreef hij altijd een prachtig verslag, dat onder andere gepubliceerd werd in de Massad en het Doma magazine.
Zowel Rob als ik hebben rond 22:30 er aan gedacht dat het best wel vreemd voelde dat Eric er niet was.
Wij wisten dat hij ongeneselijk ziek was en hadden dus al het vermoeden dat het niet goed ging.
Misschien is hij toch even langs geweest op zijn favoriete SM Party, wie weet.
Ik en velen met mij in de scene zullen Eric Masters missen, maar via zijn mooie geschriften zal hij nog lang bij ons doorleven.
Mrs Manita
(lees hier het volledige verslag)


0 reacties:

Een reactie posten